Juridische Documenten

Onderstaand vind je zowel de Algemene Voorwaarden als de Privacy Verklaring.
Voorafgaand de bedrijfsgegevens, tevens de contactgegevens voor vragen en/of opmerkingen.

Bedrijfsgegevens

Het Pandje
Maarten Zuur - Tamara Tunderman

Benno Premselastraat 62
3059 LJ  Rotterdam
www.hetpandjerotterdam.nl
welkom@hetpandjerotterdam.nl

KvK: 97247170
BTW: 867968187B01

Algemene Voorwaarden Het Pandje

Artikel 1. Definities

  1. Opdrachtnemer: Het Pandje - Maarten Zuur / Tamara Tunderman
  2. Klant: de contractuele wederpartij van de opdrachtnemer
  3. Diensten en dienstverlening: het aanbod (verhuur van de ruimte, ter beschikking stellen van de ruimte voor flexwerkdagen, breathwork, events, verkoop producten eo) 
  4. Overeenkomst: de overeengekomen afspraken mbt de dienstverlening tussen klant en opdrachtnemer die, zowel mondeling als (digitaal)schriftelijk, zijn gemaakt.
  5. Annulering: alle vormen van beëindigen of ontbinden van de overeenkomst

Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle (mondelinge en schriftelijke) voorstellen en overeenkomsten tussen de klant en de opdrachtnemer.
  2. Door het aangaan van een overeenkomst aanvaardt de klant deze algemene voorwaarden.
  3. De Algemene Voorwaarden van de klant zijn op voorhand niet van toepassing.
  4. Indien andere Algemene Voorwaarden of afwijkingen van deze voorwaarden gewenst zijn kan dit alleen als dit door beide partijen schriftelijk is overeengekomen en gelden dan slechts ten aanzien van de specifieke overeenkomst waarop de afwijkingen betrekking hebben.
  5. Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze Algemene Voorwaarden geregeld is of indien onduidelijkheid bestaat over de uitleg van één of meerdere bepalingen, dan dient gehandeld te worden ‘ter goeder trouw’.

Artikel 3. Tot stand komen overeenkomst

  1. Tot het moment van aangaan van de overeenkomst kunnen geen rechten ontleend worden aan hetgeen besproken is. 
  2. Opdrachtnemer maakt (op basis van de gegevens die de klant heeft verstrekt) een compleet en juist voorstel dat de te verlenen diensten zo goed mogelijk omschrijft inclusief een prijs. De klant kan hier indien nodig aanvulling of wijziging op doorgeven en is verantwoordelijk voor de juiste informatie verstrekking.
  3. De overeenkomst komt tot stand, zodra het voorstel door de klant (digitaal) schriftelijk is goedgekeurd.
  4. De betaalverplichting ontstaat, zodra er sprake is van een overeenkomst. 
  5. Opdrachtnemer kan niet aan het voorstel worden gehouden indien de klant redelijkerwijs kan begrijpen dat het voorstel, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  6. Aanbiedingen en tarieven gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

Artikel 4. Wijziging overeenkomst

  1. Indien de dienstverlening na het sluiten van de overeenkomst om welke reden dan ook wijzigt, spreken de klant en opdrachtnemer gezamenlijk zo snel mogelijk de opties om de dienstverlening aan te passen. 
  2. Indien er extra kosten met de later gemaakte aanvullende afspraken of wijzigingen mee gemoeid zijn, komt er een aanvullend voorstel.

Artikel 5. Annulering door klant voorafgaand aan de dienstverlening

  1. Klant mag en is dus gerechtigd om de dienstverlening te annuleren en daarmee de overeenkomst op te zeggen. Annulering kan alleen door middel van het (digitaal) schriftelijk melden en is pas geldig wanneer ontvangst ervan is bevestigd door opdrachtnemer. Niet verschenen zonder afmelding: geen restitutie of vervangende dag.
  2. Annulering voor:
    • 1:1 (breathwork) sessies
      • Binnen 48 uur voor de afspraak bedragen de kosten 50% van het offerte bedrag
      • Binnen 24 uur voor de afspraak bedragen de kosten 100% van het offerte bedrag
    • Huur ruimte:
      • Tot 4 weken van tevoren: 10% van de huur
      • 4 weken tot 2 weken van tevoren: 50% van de totale offerte
      • 2 weken tot 72 uur van tevoren: 75% van de totale offerte
      • Vanaf 72 uur voor aanvang huur: 100% van de totale offerte
    • Flex werken
      • Annulering niet mogelijk. Boeking wordt verschoven naar een later moment (binnen 3 maanden)
    • Events / lezingen / workshops
      • Binnen 72 uur voor de afspraak bedragen de kosten 50% van het offerte bedrag
      • Binnen 24 uur voor de afspraak bedragen de kosten 100% van het offerte bedrag
  3. Indien er sprake is van overmacht of indien de klant de dienstverlening wil verplaatsen wordt dit zo snel mogelijk door de klant aangegeven bij de opdrachtnemer. In overleg en indien mogelijk kan de dienstverlening verplaatst worden. Mogelijk geldt hiervoor dan geen kosten of een vermindering van de kosten. 

Artikel 6. Annulering door opdrachtnemer voorafgaand aan de dienstverlening

  1. Opdrachtnemer heeft het recht een aanvraag te weigeren
  2. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om bij onvoorziene omstandigheden, overmacht, of bij onvoldoende belangstelling (voor een ‘open inschrijving /event) deze te annuleren of verplaatsen.
  3. Opdrachtnemer zal voorstellen doen ten aanzien van eventuele alternatieve data of mogelijkheden of tot algehele annulering overgaan. De opdrachtnemer zal de klant zo spoedig mogelijk (digitaal) schriftelijk op de hoogte brengen.
  4. Bij annulering door opdrachtnemer, indien geen gebruik gemaakt wordt van alternatieve mogelijkheden, heeft de klant recht op restitutie. Dit wordt in overleg afgestemd.

Artikel 7. Facturatie en betaling

  1. Tenzij anders is overeengekomen, vindt betaling plaats:
    • 1:1 sessie: voor of direct na afloop van de sessie
    • Flex werken: voor of bij aanvang 
    • Huur ruimte: binnen 14 dagen na factuurdatum (= huur datum)
    • Webshop: direct bij bestelling
  2. Bij het uitblijven van (tijdige) betaling is klant, zonder nadere ingebrekestelling, direct in verzuim. De kosten verbonden aan te late betaling en de invordering komen geheel voor rekening van klant.
  3. Klant is niet gerechtigd zijn betalingsverplichtingen op te schorten.
  4. Indien de klant niet aan de betaalverplichting kan voldoen, dient dit direct kenbaar te worden gemaakt aan de opdrachtnemer.

Artikel 8. Huisregels

  1. Heb je de ruimte gehuurd dan krijg je bij ontvangst een korte uitleg over het gebruik van Het Pandje en kun je daarna de ruimte gebruiken voor jouw doeleinde.
  2. Van de klant (inclusief de eventuele gasten van de klant) wordt verwacht dat zij zich houden aan de huisregels die gelden zowel in Het Pandje als de ruimte voor de deur. 
  3. Bij Het Pandje hoort 1 parkeerplek. Als deze niet in gebruik is, kun je deze gebruiken. De overige parkeerplekken zijn gereserveerd voor de buren. Er zijn voldoende (gratis) parkeerplekken in de straat.
  4. Het is niet toegestaan de ruimte te gebruiken voor meer personen en/of andere doeleinden dan vastgesteld in de overeenkomst.
  5. Doe alsof je thuis bent. Houd de ruimte graag netjes en breng geen wijzigingen aan die definitief van aard zijn.
  6. Indien er schade ontstaat aan apparatuur, de ruimte en/of inventaris, vermeld dit dan direct of uiterlijk na afloop.
  7. Houd graag rekening met de omgeving met correct en gepast gedrag. Geluidsoverlast of hinder voor de omgeving is niet toegestaan. We houden graag een positief imago in de buurt. 
  8. Het is niet toegestaan:
    • Gebruik van gevaarlijke of brandbare materialen
    • Nuttigen van verboden middelen
    • Binnenlaten van huisdieren
    • Roken
    • Het nuttigen van alcohol anders dan bier en wijn
  9. Het meenemen en nuttigen van eigen eten en drinken in beperkte mate is toegestaan. Voor grote plannen, graag in overleg.
  10. Zorg dat er iemand aanwezig is als de ruimte niet afgesloten is. Bij het verlaten van de ruimte de deuren en ramen op slot doen.
  11. In geval dat je de sleutel hebt, en je gaat als laatste weg: ramen dicht, deur op slot en de sleutel achterlaten.
  12. Bij het overtreden van de huisregels is de opdrachtnemer gerechtigd om de overeenkomst eenzijdig en met onmiddellijke ingang te ontbinden zonder tegemoetkoming.

Artikel 9. Intellectuele eigendom

  1. Alle materialen en informatie verstrekt door de opdrachtnemer blijven eigendom van de opdrachtnemer en mogen niet zonder toestemming worden gereproduceerd of gedeeld.

Artikel 10. Geheimhouding vertrouwelijke informatie

  1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Zij nemen in dit kader alle voorzorgsmaatregelen ter bescherming van elkaars belangen.

Artikel 11. Persoonsgegevens

  1. Het Pandje behandelt persoonsgegevens strikt vertrouwelijk en in overeenstemming met geldende privacy wet-en regelgeving. Zie hiervoor de Privacy Verklaring.

Artikel 12. Aansprakelijkheid

  1. Gebruik van Het Pandje geschiedt op eigen risico.
  2. Het Pandje is niet aansprakelijk voor schade van de klant uit welken hoofde dan ook ontstaan, daaronder begrepen alle directe en indirecte schade, zoals gevolgschade of bedrijfsschade, tenzij deze schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van Het Pandje, zijn bestuurders
  3. De klant is aansprakelijk voor alle schade aangebracht aan het gebouw, zowel binnen als buiten, alsmede de inventaris. De vervangingswaarde en eventuele gederfde inkomsten worden doorberekend aan de klant.
  4. De klant is aansprakelijk voor schade aanbracht aan personen aanwezig in de ruimte ten tijde van het gebruik. 
  5. De klant is aansprakelijk voor alle goederen (persoonlijke eigendommen) die door de klant worden binnenbracht. Deze vallen onder risico van de klant, ook bij verslies, brand, schade en/of diefstal.
  6. Bij huur van de ruimte is het hebben van een geldige WA-verzekering de verantwoordelijkheid van de klant.
  7. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enige vorm van (geluids-) overlast in verband met onder meer (niet uitsluitend) werkzaamheden aan naburige panden (zoals woningen en kantoren), langsrijdend verkeer en langsrijdende hulpdiensten. Er geldt geen recht op restitutie en geen recht op beëindiging van de overeenkomst.
  8. De opdrachtnemer kan niet aangesproken worden op handelingen, gedragingen en/of tekortkomingen waarvan zij redelijkerwijs kan aantonen dat deze het gevolg zijn van overmacht.
  9. Als de opdrachtnemer aansprakelijk is voor directe schade, is de vergoeding beperkt tot het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, of als er geen uitkering plaatsvindt, het bedrag dat aan de klant in rekening is gebracht, tenzij de redelijkheid en billijkheid anders vereisen.

Artikel 13. Klachten

  1. De klant is verplicht klachten / bezwaren over facturen en/of de verleende diensten uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na het ontstaan schriftelijk en met toelichting bij opdrachtgever in te dienen.
  2. Opdrachtnemer reageert uiterlijk binnen 1 week op de ingediende klacht.
  3. Als de opdrachtnemer oordeelt dat de klacht gegrond is, zal de opdrachtnemer dit naar beste kunnen proberen te verhelpen of komen met een passende oplossing.
  4. Klachten en /of bezwaren geven je niet het recht om betalingen op te schorten of te compenseren, of om de overeenkomst als ontbonden te beschouwen.

Artikel 14. Geschillen en toepasselijk recht

  1. Van een geschil is sprake als één van de partijen dat stelt en deze niet als klacht kan worden afgehandeld.
  2. Partijen zullen hun uiterste inspanning leveren een geschil in overleg op te lossen. Mocht dat niet lukken dan kunnen partijen een beroep doen op de rechter, in het arrondissement waarin opdrachtnemer is gevestigd, tenzij een wettelijke verplichting anders bepaalt.
  3. Op alle verrichte handelingen is het Nederlandse recht van toepassing en is ook bij internationale transacties de Nederlandse rechter bevoegd.

Artikel 15. Vindplaats en Wijziging voorwaarden

  1. Opdrachtnemer heeft altijd het recht om deze algemene voorwaarden op ieder gewenst moment te wijzigen of aan te vullen. 
  2. De actuele voorwaarden zijn te vinden op de website www.hetpandjerotterdam.nl of kunnen op verzoek worden aangevraagd via e-mail, welkom@hetpandjerotterdam.nl.
  3. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

Versie
1.0 d.d mei 2025

Cookiebeleid

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

Bij jouw eerste bezoek aan onze website hebben wij je al geïnformeerd over deze cookies en hebben we je toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan. Lees hier meer over het Cookie beleid.

Het Pandje gebruikt functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van je computer, tablet of smartphone.

Het Pandje gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren.

Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.

Het Pandje maakt gebruik van Google Analytics en is hierbij aan de verplichtingen van Google gebonden.

Webshop

Webshop

Artikel 1. Overzicht

  1. Op de website van Het Pandje staat informatie over de producten. Het Pandje streeft ernaar dat alle informatie volledig en juist is, maar er kunnen mogelijk onnauwkeurigheden optreden op het moment van bestellen. Het Pandje is niet aansprakelijk voor dergelijke onjuistheden.
  2. Het Pandje kan op elk moment informatie op haar website wijzigen, toevoegen of verwijderen zonder voorafgaande kennisgeving.
  3. Het Pandje behoudt zich te allen tijde het recht voor om bestellingen niet te accepteren en levering te weigeren.

Artikel 2. Aanbod en overeenkomst

  • Het aanbod op de website is vrijblijvend en kan te allen tijde worden gewijzigd.

  • De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant een bestelling plaatst en hiervan een bevestiging ontvangt.

Artikel 3. Betaling

  1. Betaling dient direct bij bestelling te worden voldaan via de aangeboden betaalmethoden.
  2. De bestelling is pas definitief na succesvolle betaling.

Artikel 4. Bedenk -en Retourbeleid Fysieke producten

  1. Bij de aankoop van producten heeft de koper de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de koper.
  2. Indien er 14 dagen zijn verstreken sinds de aankoop, kunnen we geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.
  3. Om in aanmerking te komen voor een retour, moet het artikel ongebruikt zijn en zich in dezelfde staat (en verpakking) bevinden als waarin het is ontvangen. Om de retour te voltooien, hebben we een factuur of aankoopbewijs nodig.
  4. Indien de koper een bedrag betaald heeft, zal de opdrachtnemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de opdrachtnemer of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.

Artikel 5. Bedenk -en Retourbeleid evenementen en flexwerkdagpassen

  1. Onderstaande aankopen zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
    • 1:1 sessie
    • Tickets voor evenementen
    • Dagpassen voor flexwerken
  2. Annuleren is niet mogelijk na betaling, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
  3. Bij overmacht van de organisatie (zoals ziekte of overheidsmaatregelen) wordt een alternatieve datum of restitutie aangeboden.
  4. Zie het annuleringbeleid (artikel 5 van de Algemene Voorwaarden) voor de afhandeling.

Artikel 6. Bedenk -en Retourbeleid cadeaubonnen en digitale producten

  1. Onderstaande aankopen zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
    • Cadeaubonnen
    • Downloadbare producten
  2. Cadeaubonnen zijn digitaal en worden na aankoop per e-mail verzonden aan de koper of ontvanger.
  3. Cadeaubonnen zijn geldig tot 12 maanden na aankoopdatum, tenzij anders vermeld op de bon
  4. Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor contant geld.
  5. Restbedragen worden omgezet in een tegoedbon en zijn niet inwisselbaar voor contant geld.
  6. Het is niet toegestaan om een cadeaubon door te verkopen of commercieel te gebruiken zonder toestemming.
  7. Bij verlies of diefstal van de digitale cadeaubon kan deze niet worden vervangen.
  8. Cadeaubonnen kunnen worden gebruikt voor alle producten/diensten in de webshop, met uitzondering van fysieke producten.

Versie
1.0 d.d juli 2025

Privacy Verklaring

Privacy is erg belangrijk.  Informatie die je verschaft, wordt zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld. We verwerken en gebruiken je gegevens op een veilige manier, geheel volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Deze Privacy Verklaring is bedoeld om aan te geven welke gegevens Het Pandje verzamelt, met welk doel en hoe lang. Verder lees je wat jouw rechten zijn.

Voor vragen, klachten en/of verzoeken met betrekking tot jouw gegevens mag je contact opnemen via welkom@hetpandje.nl

1. Het Pandje

Het Pandje is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

2. Welke persoonsgegevens verwerken wij?

Het Pandje verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt.

Identificatiegegevens: Naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, geboortedatum.

Financiële gegevens: Bankrekeningnummer, betalingsgegevens.

Gebruiksgegevens: IP-adres, browserinformatie, apparaatidentificatie, locatiegegevens.

Communicatiegegevens: Correspondentie via e-mail, chat, of andere communicatiekanalen.

3. Doel

  • Uitvoeren van onze overeenkomst: Het uitvoeren van samenwerking, het leveren van diensten / producten, het afhandelen van betalingen
  • Contact opnemen: Het beantwoorden van vragen en klachten, en het verstrekken van informatie over onze producten en diensten.
  • Marketing en communicatie: Het verzenden van nieuwsbrieven / aanbiedingen (indien toestemming gegeven).
  • Wettelijke verplichtingen: Het voldoen aan wettelijke en regelgevende verplichtingen.

*Het Pandje heeft niet de intentie gegevens te verzamelen van mensen die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet altijd controleren of iemand ouder dan 16 is. Als je er van overtuigd bent dat er persoonlijke gegevens van een minderjarig persoon zijn verzameld zonder toestemming van ouder of voogd neem dan zsm contact op.

4. Bewaartermijn van jouw gegevens

Het Pandje bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld, tenzij een langere bewaartermijn wettelijk verplicht is.

5. Delen van persoonsgegevens met derden

Het Pandje verstrekt uitsluitend aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. 

Indien het noodzakelijk is dat derden jouw gegevens verwerken stelt Het Pandje een verwerkersovereenkomst op om de veiligheid te borgen. Met de derden die zelf verantwoordelijk zijn voor de verwerking (de zogenaamde verwerkingsverantwoordelijken), hoeven wij geen overeenkomst mee af te sluiten.

Het Pandje zal jouw gegevens op geen enkele wijze doorverkopen aan derden.

6. Geautomatiseerde besluitvorming

Het Pandje neemt geen besluiten op basis van geautomatiseerde verwerkingen over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens tussen zit.

7. Jouw rechten: gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

Je hebt rechten ten behoeve van je persoonsgegevens:

  • Inzien
  • Corrigeren
  • Verwijderen
  • Bezwaar maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens
  • Gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen.

Voor een verzoek kun je contact met ons opnemen.

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, kunnen we jou vragen om een identificatie. Dit betreft een kopie van een geldig identiteitsbewijs, voorzien van handtekening en contactgegevens. Dit ter bescherming van je privacy.

Je hebt de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder (Autoriteit Persoonsgegevens), als je van mening bent dat Het Pandje niet voldoet aan de privacyregelgeving als bedoeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). 

8. Hoe jouw persoonsgegevens beveiligd zijn

Het Pandje neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op.

9. Wijzigingen

Wij kunnen wijzigingen aanbrengen in deze privacy verklaring. De meest actuele versie is altijd beschikbaar op onze website. Wij raden u aan deze verklaring regelmatig te raadplegen.

Door na wijzigingen gebruik te blijven maken van de diensten van Het Pandje ga je akkoord met deze wijzigingen.

Versie
1.0. mei 2025